Dreptul de retragere
În baza Ordonanței de guvern nr. 45/2014 (II.26) privind regulile detaliate ale contractelor între un consumator și o afacere (în continuare: Ordonanța de Guvern), Clientul (Utilizatorul / Cumpărătorul) (dacă este considerat un consumator) are dreptul de retragere (dreptul de a returna produsul, un fel de garanție de returnare) în cazul achiziției online și acest drept, cu câteva excepții, îl poate practica în toate cazurile.
Consumator: o persoană fizică care acționează în afara sferei profesiei sale, a ocupației individuale sau a activității sale comerciale conform Codului Civil (maghiar) (în acest caz, orice persoană fizică / persoană privată este Client care nu achiziționează produsul respectiv ales pentru o companie)
Întreprindere: în baza Codului civil o persoană care acționează în cadrul profesiei sale, al activității independente sau al afacerii sale (în acest caz, Comerciant/Vânzător).
Care este dreptul de retragere?
Dreptul de retragere înseamnă că, în cazul achizițiilor online – adică în cazul unui contract încheiat online (între persoane la distanță) pe baza unei autorizații legale (vezi Ordonanța de Guvern, de mai sus), Clientul / Consumatorul se poate retrage unilateral fără justificare și în cazul returnării produsului cumpărat de el poate cere de la vânzător rambursarea sumei plătite (inclusiv prețul de achiziție al produsului și, dacă a fost plătit de acesta, costul de expediere). Dreptul de retragere compensează faptul că Clientul / Consumatorul nu a avut ocazia să inspecteze, să testeze sau să pună în funcțiune produsul înainte de cumpărare.
Condițiile și regulile detaliate pentru exercitarea dreptului de retragere:
1. Dreptul de retragere: în cazul comandării unui produs se poate practica în termen de 14 zile de la primirea produsului, în cazul comandării mai multor produse într-o singură (comandă) (dacă nu sunt livrate în același timp) de la primirea ultimului produs primit, în cazul mai multor articole / piese de la primirea ultimului articol/piesă. Clientul / Consumatorul nu trebuie să justifice motivul retragerii.
2. De asemenea, Clientul / Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere și în perioada cuprinsă între data încheierii contractului (adică confirmarea comandării produsului) și data sosirii / primirii produsului. Acest termen limită (14 zile calendaristice) nu include data primirii produsului.
Clientul/Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere utilizând modelul de declarație din Ordonanța de Guvern sau printr-o declarație clară în acest sens. În cazul de față, este perfect potrivit pentru Vânzător/Comerciant dacă Utilizatorul/Cumpărătorul își indică intenția de a anula prin e-mail, din motive de claritate, numărul facturii / numărul comenzii / numele, data comenzii, cu care comanda poate fi identificată pentru noi. Vă rugăm să așteptați confirmarea noastră înainte de a returna produsul. Deoarece serviciul nostru pentru clienți este online cea mai mare parte a zilei lucrătoare, acest lucru se întâmplă într-un timp foarte scurt.
3. Returul produsului: dacă Clientul / Consumatorul și-a indicat intenția de a se retrage către Vânzător și a primit confirmarea de la Vânzător, acesta trebuie să returneze produsul imediat la următoarea adresă, dar nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la notificarea retragere: Mind-Info Kft. 1071 Budapesta Városligeti fasor 47-49. Vă recomandăm servicii de curierat pentru retur, deoarece din experiența noastră la ei nu există pierderi de pachete, traseul pachetului poate fi urmărit.
4. Costuri suportate de client / consumator: costul returnării produsului este suportat de Client/Consumator.
5. Clientul / Consumatorul este răspunzător pentru amortizarea rezultată din utilizarea care depășește utilizarea necesară pentru a determina natura / proprietățile și funcționarea produsului (adică utilizarea necesară pentru a determina aptitudinea de utilizare a produsului), pe care este obligat să o ramburseze către Comerciant/Vânzător.
6. Costuri suportate de Comerciant / Vânzător: dacă Clientul / Consumatorul se retrage din contract, Comerciantul va rambursa Clientului / Consumatorului prețul de achiziție al produsului și costul de livrare (dacă a fost plătit de Client) în termen de 14 zile calendaristice de la data la care a luat cunoștință de retragere în același mod ca metoda de plată utilizată de Client/Consumator, cu excepția cazului în care Clientul și-a dat acordul în mod expres că Comerciantul va utiliza o altă metodă de plată. Cu toate acestea, dacă Clientul / Consumatorul a ales un alt mod de transport decât cel mai puțin costisitor mod de transport recomandat de Comerciant (poștă / serviciu de curierat etc.), Comerciantul nu va fi obligat să plătească costul suplimentar rezultat (adică diferența dintre cel mai ieftin mod de transport și modul de transport ales de Client.) Comerciantul poate reține suma plătibilă Clientului (prețul de achiziție al produsului + costul de livrare) până când produsul a fost returnat / furnizat de Client sau trimiterea acestuia a fost confirmată dincolo de orice îndoială rezonabilă.
Dacă aveți întrebări cu privire la comanda dvs., vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail furnizată sub fila „Contact”.